Powiatowy ZespóÅ‚ Placówek OÅ›wiatowych
w Åšrodzie ÅšlÄ…skiej
ImiÄ™ i nazwisko |
Propozycja zajęć |
Cele - spodziewane efekty |
Bożena Dziurla psycholog |
Uczniowie: 1. Badania przesiewowe uzdolnieÅ„ uczniów w kl. V - wg zapotrzebowania.
Rodzice: 1. Omawianie wyników badaÅ„ przesiewowych uzdolnieÅ„ - na spotkaniach z rodzicami. 2. ZajÄ™cia edukacyjno-wychowawcze dla rodziców uczniów kl. IV-VI: „Jak rozpoznawać uzdolnienia?”.
Nauczyciele: 1. ZajÄ™cia warsztatowe (szkoleniowe) dla nauczycieli kl. IV-VI: „Diagnoza funkcjonalna ryzyka dyskalkulii”. 2. Prowadzenie warsztatów dla nauczycieli nt. wpÅ‚ywu pandemii na dalsze funkcjonowanie uczniów.
|
Uzyskanie informacji zwrotnej na temat uzdolnieÅ„ uczniów, formy pomocy uczniów.
WyÅ‚onienie uczniów zdolnych.
Zapoznanie z narzÄ™dziami do diagnozy uczniów zdolnych.
Rodzice potrafią rozpoznawać zdolności dzieci.
Wstępna diagnoza nauczycieli pod kątem ryzyka dyskalkulii.
Rozpoznanie uczniów z trudnoÅ›ciami w nauce matematyki.
Reintegracja uczniów, wiÄ™zi spoÅ‚ecznych. |
ImiÄ™ i nazwisko |
Propozycja zajęć |
Cele - spodziewane efekty |
Barbara Gajewska pedagog
Bogusława Stramel pedagog |
Uczniowie – zajÄ™cia warsztatowe z dziećmi klas I-III: 1. „Prawa dziecka”. 2. „Jestem zÅ‚y, ale nie gryzÄ™ – sposoby radzenia sobie ze zÅ‚oÅ›ciÄ…”. 3. „Trudne emocje”.
Rodzice uczniów klas I-III: 1. „Jak wychować szczęśliwe dziecko” – zajÄ™cia warsztatowe. 2. „Doskonalenie umiejÄ™tnoÅ›ci wychowawczych” 3. „Profilaktyka problemów emocjonalnych dzieci
Nauczyciele uczniów klas I-III (zajÄ™cia warsztatowo-szkoleniowe): 1.„Usprawnianie komunikacji na poziomie nauczyciel-uczeÅ„”. 2.„Jak zmotywować ucznia do nauki”. 3.„Orzeczenia, opinie, dostosowanie wymagaÅ„”.
|
Efektywna pomoc dzieciom w trudnych dla nich sytuacjach, wskazanie odpowiednich sposobów radzenia sobie z trudnymi emocjami, ze szczególnym uwzglÄ™dnieniem sytuacji pandemii.
Efektywna pomoc rodzicom w trudnych dla nich sytuacjach wychowawczych (szczególnie wynikajÄ…cych z sytuacji pandemii), nabycie przez rodziców konkretnych umiejÄ™tnoÅ›ci wychowawczych.
Nauczyciel zdobywa lub poszerza swojÄ… wiedzÄ™, lepiej rozumie ucznia i jego potrzeby, lepiej wspóÅ‚pracuje z rodzicami i lepiej radzi sobie w sytuacjach trudnych.
|
ImiÄ™ i nazwisko |
Propozycja zajęć |
Cele - spodziewane efekty |
Ewelina Bystrzanowska psycholog |
Dzieci w wieku przedszkolnym: 1. „W Å›wiecie emocji: czujÄ™, rozpoznajÄ™, nazywam, rozumiem- emocje wÅ‚asne oraz innych osób” – zajÄ™cia grupowe. 2. Trening UmiejÄ™tnoÅ›ci SpoÅ‚ecznych - TUS (terapia grupowa). 3. Terapia rÄ™ki – zajÄ™cia indywidualne.
Rodzice: 1. „Jak wspierać dziecko z MW w domu”. 2. ,,Co robić, żeby nie zwiÄ™kszać poczucia zagrożenia 3. Bezpieczne korzystanie z najnowszych technologii
Nauczyciele: 1. „Wspieranie dziecka z mutyzmem wybiórczym 2. Czynniki podtrzymujÄ…ce mutyzm wybiórczy 3. „Organizacja Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dzieci na podstawie Opinii PPP”.
|
Wspieranie rozwoju emocjonalnego i społecznego dzieci
Nabywanie i kształtowanie umiejętności społecznych. usprawnienie zdolności w zakresie motoryki dużej i małej oraz grafomotoryki.
Szerzenie Å›wiadomoÅ›ci na temat pracy z dzieckiem z mutyzmem wybiórczym
Szerzenie świadomości na temat przeciwdziałania zaburzeniom lękowym u małych dzieci w czasie epidemii.
Szerzenie świadomości na temat: jak bezpiecznie korzystać
Szerzenie Å›wiadomoÅ›ci na temat pracy z dzieckiem z mutyzmem wybiórczym. Przekazanie praktycznych wskazówek dotyczÄ…cych wydawania opinii i organizacji WWRDz w przedszkolu. |
ImiÄ™ i nazwisko |
Propozycja zajęć |
Cele - spodziewane efekty |
Maria Bystrzanowska logopeda |
Dzieci w wieku przedszkolnym: 1. Badania przesiewowe logopedyczne „MówiÄ™” 2. „W Å›wiecie emocji: czujÄ™, rozpoznajÄ™, nazywam, rozumiem- emocje wÅ‚asne oraz innych osób”.
Rodzice: 1. „Jak wspierać dziecko z MW w domu”. 2. „Bezpieczne korzystanie z najnowszych technologii u dzieci w wieku przedszkolnym.” 3. Bezpieczne korzystanie z najnowszych technologii
Nauczyciele: 1. „Wspieranie dziecka z mutyzmem wybiórczym 2. Czynniki podtrzymujÄ…ce mutyzm wybiórczy 3. „Organizacja Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dzieci na podstawie Opinii PPP”.
|
Wyłonienie dzieci z wadami wymowy.
Wspieranie rozwoju emocjonalnego i społecznego dzieci
Szerzenie Å›wiadomoÅ›ci na temat pracy z dzieckiem z mutyzmem wybiórczym.
Szerzenie świadomości na temat: jak bezpiecznie korzystać
Przekazanie praktycznych wskazówek dotyczÄ…cych organizacji WWRDz w przedszkolu/szkole.
|
ImiÄ™ i nazwisko |
Propozycja zajęć |
Cele - spodziewane efekty |
Elżbieta Kazior pedagog
Magdalena Nowicka-Chwastyk pedagog |
Dla uczniów: 1. „Emocje – jak radzić sobie z trudnymi emocjami”. 2. „Dbam o swoje bezpieczeÅ„stwo w Internecie”. 3. „Dbamy o relacje w klasie”.
Dla rodziców: 1. „Problemy emocjonalne dzieci. Przyczyny, wsparcie”. 2. „Jak wzmacniać motywacjÄ™ dziecka do nauki szkolnej”. 3. „Jak zrozumieć nastolatka?”
Dla nauczycieli: 1. „Wsparcie uczniów z problemami emocjonalnymi, zaburzeniami psychicznymi”. 2. „Integracja klasy po nauczaniu zdalnym”. 3. „Jak nauczyciel może dbać o swój dobrostan psychofizyczny”.
|
Zdobycie wiedzy i kompetencji w zakresie radzenia sobie
Profilaktyka zdrowia psychicznego dzieci i nastolatków.
Wyposażenie nauczycieli w wiedzÄ™ i kompetencje dbania o swój dobrostan psychiczny oraz o dobrostan psychiczny uczniów. |
ImiÄ™ i nazwisko |
Propozycja zajęć |
Cele - spodziewane efekty |
Barbara Czuchta psycholog
Elżbieta ZmysÅ‚owska – Pastwa psycholog |
Uczniowie klas IV-VI: 1. „Ja i inni – czego oczekujÄ™, w czym mogÄ™ pomóc? 2. „Ekran komputera to nie wszystko. Co dalej po wylogowaniu siÄ™?” 3. „RozwiÄ…zywanie konfliktów w grupie. Integracja
Rodzice: 1. „Dzieci nieÅ›miaÅ‚e i wycofane – jak mu pomóc. Wzmacnianie odpornoÅ›ci psychicznej dziecka”. 2. „Zauważanie i „wygaszanie” trudnych emocji 3. „Moje dziecko w relacjach”.
Nauczyciele: 1. „Techniki socjoterapeutyczne w pracy wychowawczej z dziećmi”. 2. „Wzmacnianie odpornoÅ›ci psychicznej i motywacji do nauki u dzieci”. 3. „Trudne zachowania i emocje u ucznia. Symptomy kryzysu emocjonalnego”. |
Rozwój kompetencji emocjonalno – spoÅ‚ecznych, wzmocnienie pozytywnych postaw w stosunku do innych (m.in. tolerancji, akceptacji, wartoÅ›ci dobra).
Profilaktyka uzależnień, promowanie zdrowego stylu życia .
Doskonalenie umiejÄ™tnoÅ›ci radzenia sobie z trudnymi emocjami: zÅ‚ość, rozwój umiejÄ™tnoÅ›ci asertywnych, rozwiÄ…zywanie konfliktów, integracja.
Poszerzenie wiedzy rodziców na temat trudnych emocji u dzieci, wsparcie i wzmocnienie rodzica w oddziaÅ‚ywaniach wychowawczych.
Rozwój umiejÄ™tnoÅ›ci wychowawczych w kierunku wspierania dziecka w trudnych sytuacjach.
Wspieranie zachowań prospołecznych u dzieci.
Wzbogacenie warsztatu pracy wychowawczej nauczycieli, wymiana doświadczeń w bezpośredniej pracy z uczniem po okresie zdalnego nauczania.
Wzbogacenie wiedzy nauczycieli, dzielenie siÄ™ „dobrÄ… praktykÄ…”.
Profilaktyka zdrowia psychicznego, poszerzenie wiedzy nauczycieli na temat przejawów kryzysu emocjonalnego u dzieci po okresie lockdownu.
|
ImiÄ™ i nazwisko |
Propozycja zajęć |
Cele - spodziewane efekty |
Małgorzata Czerwiec pedagog |
Rodzice dzieci 6-letnich: ,,Jak przygotować dziecko do rozpoczÄ™cia nauki w szkole?” . Prelekcja, forma stacjonarna lub on-line; preferowany termin jesieÅ„ 2021. Czas ok. 60 minut.
Rodzice dzieci 6-letnich: ,,Gotowość szkolna dziecka”. Prelekcja, forma stacjonarna lub on-line; preferowany termin marzec 2022 (przed wydaniem przez przedszkole informacji o gotowoÅ›ci szkolnej dziecka). Czas ok. 60 minut.
Nauczyciele: ,,Efektywna pomoc psychologiczno-pedagogiczna Prelekcja, forma stacjonarna lub on-line; cały rok szkolny. Czas ok. 60 minut.
|
Cel: Świadome wspieranie rozwoju dziecka w kontekście nabycia gotowości szkolnej.
Cel: Wyposażenie rodziców w informacje, jakie kompetencje powinno opanować dziecko, aby byÅ‚o gotowe do podjÄ™cia nauki szkolnej.
Cel: Przypomnienie zadaÅ„ z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej wychowawcy klasy, nauczyciela, specjalistów szkolnych i dyrektora w czasie pandemii.
|
ImiÄ™ i nazwisko |
Propozycja zajęć |
Cele - spodziewane efekty |
Elżbieta Krawczyk logopeda, neurologopedia, terapeuta SI |
Uczniowie: „ZajÄ™cia logopedyczne z elementami metody SI” – zajÄ™cia w grupie przedszkolnej 4-5 latki
Rodzice: „Czy zaburzenia Integracji sensorycznej majÄ… wpÅ‚yw na mowÄ™”.
Nauczyciele: „Dziecko z zaburzeniami SI w przedszkolu”
|
|
Zapraszamy do wspóÅ‚pracy
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Åšrodzie ÅšlÄ…skiej
55-300 Środa Śląska ul. Wrocławska 2
nr tel. 71 317 38 68
strona internetowa: www.ppp.powiat-sredzki.pl
adres poczty elektronicznej: ppp@powiat-sredzki.pl