Wersja wysokokontrastowa
Godziny pracy:
poniedziałek - piątek 7:30-17:00
A A A
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Åšrodzie ÅšlÄ…skiej
  • English
  • Polski
  • Deutsch
18.04.2011 •

Wersja do wydruku w pdf.


 

Powiatowy ZespóÅ‚ Placówek OÅ›wiatowych

w Åšrodzie ÅšlÄ…skiej

 

 

ImiÄ™ i nazwisko

Propozycja zajęć

Cele - spodziewane efekty

 

Bożena

Dziurla

psycholog

 

Uczniowie:

1. Badania przesiewowe uzdolnieÅ„ uczniów w kl. V - wg zapotrzebowania.

 

Rodzice:

1. Omawianie wyników badaÅ„ przesiewowych uzdolnieÅ„ - na spotkaniach z rodzicami.

2. ZajÄ™cia edukacyjno-wychowawcze dla rodziców uczniów kl. IV-VI: „Jak rozpoznawać uzdolnienia?”.

 

Nauczyciele:

1.  ZajÄ™cia warsztatowe (szkoleniowe) dla nauczycieli

 kl. IV-VI: „Diagnoza funkcjonalna ryzyka dyskalkulii”.

2. Prowadzenie warsztatów dla nauczycieli nt. wpÅ‚ywu pandemii na dalsze funkcjonowanie uczniów.

 

Uzyskanie informacji zwrotnej na temat uzdolnieÅ„ uczniów, formy pomocy uczniów.

 

WyÅ‚onienie uczniów zdolnych.

 

Zapoznanie z narzÄ™dziami do diagnozy uczniów zdolnych.

 

Rodzice potrafią rozpoznawać zdolności dzieci.

 

Wstępna diagnoza nauczycieli pod kątem ryzyka dyskalkulii.

 

Rozpoznanie uczniów z trudnoÅ›ciami w nauce matematyki.

 

Reintegracja uczniów, wiÄ™zi spoÅ‚ecznych.

 

ImiÄ™ i nazwisko

Propozycja zajęć

Cele - spodziewane efekty

 

Barbara Gajewska

pedagog

 

Bogusława Stramel

pedagog

 

Uczniowie – zajÄ™cia warsztatowe z dziećmi klas I-III:

1. „Prawa dziecka”.

2. „Jestem zÅ‚y, ale nie gryzÄ™ – sposoby radzenia sobie ze zÅ‚oÅ›ciÄ…”.

3. „Trudne emocje”.

 

Rodzice uczniów klas I-III:

1. „Jak wychować szczęśliwe dziecko” – zajÄ™cia warsztatowe.

2. „Doskonalenie umiejÄ™tnoÅ›ci wychowawczych”
– grupa wsparcia dla rodziców, doÅ›wiadczajÄ…cych trudnoÅ›ci wychowawczych z dziećmi.

3. „Profilaktyka problemów emocjonalnych dzieci
w sytuacji pandemii. Jak wspierać dziecko”
– zajÄ™cia warsztatowe.

 

Nauczyciele uczniów klas I-III (zajÄ™cia warsztatowo-szkoleniowe):

1.„Usprawnianie komunikacji na poziomie nauczyciel-uczeÅ„”.

2.„Jak zmotywować ucznia do nauki”.

3.„Orzeczenia, opinie, dostosowanie wymagaÅ„”.

 

 

Efektywna pomoc dzieciom w trudnych dla nich sytuacjach, wskazanie odpowiednich sposobów radzenia sobie z trudnymi emocjami, ze szczególnym uwzglÄ™dnieniem sytuacji pandemii.

 

Efektywna pomoc rodzicom w trudnych dla nich sytuacjach wychowawczych (szczególnie wynikajÄ…cych z sytuacji pandemii), nabycie przez rodziców konkretnych umiejÄ™tnoÅ›ci wychowawczych.

 

Nauczyciel zdobywa lub poszerza swojÄ… wiedzÄ™, lepiej rozumie ucznia i jego potrzeby, lepiej wspóÅ‚pracuje z rodzicami i lepiej radzi sobie w sytuacjach trudnych.

 

 

ImiÄ™ i nazwisko

Propozycja zajęć

Cele - spodziewane efekty

 

Ewelina Bystrzanowska

psycholog

 

Dzieci w wieku przedszkolnym:

1. „W Å›wiecie emocji: czujÄ™, rozpoznajÄ™, nazywam, rozumiem- emocje wÅ‚asne oraz innych osób” – zajÄ™cia grupowe.

2. Trening Umiejętności Społecznych - TUS (terapia grupowa).

3. Terapia rÄ™ki – zajÄ™cia indywidualne.

 

Rodzice:

1. „Jak wspierać dziecko z MW w domu”.

2. ,,Co robić, żeby nie zwiększać poczucia zagrożenia
i lęku u dzieci w wieku żłobkowym i przedszkolnym
w okresie epidemii”.

3. Bezpieczne korzystanie z najnowszych technologii
u dzieci w wieku żłobkowym i przedszkolnym 
– zebranie z rodzicami dzieci przedszkolnych.

 

Nauczyciele:

1. „Wspieranie dziecka z mutyzmem wybiórczym
w przedszkolu/szkole”.

2. Czynniki podtrzymujÄ…ce mutyzm wybiórczy
w przedszkolu/szkole – jak je eliminować.

3. „Organizacja Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dzieci na podstawie Opinii PPP”.

 

 

Wspieranie rozwoju emocjonalnego i społecznego dzieci
w wieku przedszkolnym.

 

Nabywanie i kształtowanie umiejętności społecznych.

usprawnienie zdolności w zakresie motoryki dużej i małej oraz grafomotoryki.

 

Szerzenie Å›wiadomoÅ›ci na temat pracy z dzieckiem z mutyzmem wybiórczym

 

Szerzenie świadomości na temat przeciwdziałania zaburzeniom lękowym u małych dzieci w czasie epidemii.

 

Szerzenie świadomości na temat: jak bezpiecznie korzystać
z mediów, żeby czerpać wiedzÄ™ i nie doprowadzić do uzależnienia dzieci od nich.

 

Szerzenie Å›wiadomoÅ›ci na temat pracy z dzieckiem z mutyzmem wybiórczym.

Przekazanie praktycznych wskazówek dotyczÄ…cych wydawania

opinii i organizacji WWRDz w przedszkolu.

 

ImiÄ™ i nazwisko

Propozycja zajęć

Cele - spodziewane efekty

 

Maria Bystrzanowska

logopeda

 

Dzieci w wieku przedszkolnym:

1. Badania przesiewowe logopedyczne „MówiÄ™”
- w placówkach, w których nie ma logopedy.

2. „W Å›wiecie emocji: czujÄ™, rozpoznajÄ™, nazywam, rozumiem- emocje wÅ‚asne oraz innych osób”.

 

Rodzice:

1. „Jak wspierać dziecko z MW w domu”.

2. „Bezpieczne korzystanie z najnowszych technologii u dzieci w wieku przedszkolnym.” 

3. Bezpieczne korzystanie z najnowszych technologii
u dzieci w wieku żłobkowym i przedszkolnym 
– zebranie z rodzicami dzieci przedszkolnych.

 

Nauczyciele:

1. „Wspieranie dziecka z mutyzmem wybiórczym
w przedszkolu/szkole”.

2. Czynniki podtrzymujÄ…ce mutyzm wybiórczy
w przedszkolu/szkole. – jak je eliminować.

3. „Organizacja Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dzieci na podstawie Opinii PPP”.

 

 

Wyłonienie dzieci z wadami wymowy.

 

Wspieranie rozwoju emocjonalnego i społecznego dzieci
w wieku przedszkolnym.

 

Szerzenie Å›wiadomoÅ›ci na temat pracy z dzieckiem z mutyzmem wybiórczym.

 

Szerzenie świadomości na temat: jak bezpiecznie korzystać
z mediów, żeby czerpać wiedzÄ™ i nie doprowadzić do uzależnienia dzieci od nich.

 

Przekazanie praktycznych wskazówek dotyczÄ…cych organizacji WWRDz w przedszkolu/szkole.

 

 

ImiÄ™ i nazwisko

Propozycja zajęć

Cele - spodziewane efekty

 

Elżbieta

Kazior

pedagog

 

Magdalena Nowicka-Chwastyk

pedagog

 

Dla uczniów:

1. „Emocje – jak radzić sobie z trudnymi emocjami”.

2. Dbam o swoje bezpieczeÅ„stwo w Internecie”.

3. „Dbamy o relacje w klasie”.

 

Dla rodziców:

1. „Problemy emocjonalne dzieci. Przyczyny, wsparcie”.

2. „Jak wzmacniać motywacjÄ™ dziecka do nauki szkolnej”.

3. „Jak zrozumieć nastolatka?”

 

Dla nauczycieli:

1. „Wsparcie uczniów z problemami emocjonalnymi, zaburzeniami psychicznymi”.

2. „Integracja klasy po nauczaniu zdalnym”.

3. „Jak nauczyciel może dbać o swój dobrostan psychofizyczny”.

 

 

Zdobycie wiedzy i kompetencji w zakresie radzenia sobie
z emocjami, profilaktyka cyberprzemocy oraz wzmacnianie relacji w klasie.

 

Profilaktyka zdrowia psychicznego dzieci i nastolatków.

 

Wyposażenie nauczycieli w wiedzÄ™ i kompetencje dbania o swój dobrostan psychiczny oraz o dobrostan psychiczny uczniów.

 

ImiÄ™ i nazwisko

Propozycja zajęć

Cele - spodziewane efekty

 

Barbara Czuchta

psycholog

 

Elżbieta ZmysÅ‚owska – Pastwa

psycholog

 

Uczniowie klas IV-VI:

1. „Ja i inni – czego oczekujÄ™, w czym mogÄ™ pomóc?
W Å›wiecie wartoÅ›ci”.

2. „Ekran komputera to nie wszystko. Co dalej po wylogowaniu siÄ™?”

3. „RozwiÄ…zywanie konfliktów w grupie. Integracja
i radzenie sobie z trudnymi emocjami”

 

Rodzice:

1. „Dzieci nieÅ›miaÅ‚e i wycofane – jak mu pomóc. Wzmacnianie odpornoÅ›ci psychicznej dziecka”.

2. „Zauważanie i „wygaszanie” trudnych emocji
u dziecka.”

3. „Moje dziecko w relacjach”.

 

Nauczyciele:

1. „Techniki socjoterapeutyczne w pracy wychowawczej z dziećmi”.

2. „Wzmacnianie odpornoÅ›ci psychicznej i motywacji do nauki u dzieci”.

3. „Trudne zachowania i emocje u ucznia. Symptomy kryzysu emocjonalnego”.

 

Rozwój kompetencji emocjonalno – spoÅ‚ecznych, wzmocnienie pozytywnych postaw w stosunku do innych (m.in. tolerancji, akceptacji, wartoÅ›ci dobra).

 

Profilaktyka uzależnień, promowanie zdrowego stylu życia .

 

Doskonalenie umiejÄ™tnoÅ›ci radzenia sobie z trudnymi emocjami: zÅ‚ość, rozwój umiejÄ™tnoÅ›ci asertywnych, rozwiÄ…zywanie konfliktów, integracja.

 

Poszerzenie wiedzy rodziców na temat trudnych emocji u dzieci, wsparcie i wzmocnienie rodzica w oddziaÅ‚ywaniach wychowawczych.

 

Rozwój umiejÄ™tnoÅ›ci wychowawczych w kierunku wspierania dziecka w trudnych sytuacjach.

 

Wspieranie zachowań prospołecznych u dzieci.

 

Wzbogacenie warsztatu pracy wychowawczej nauczycieli, wymiana doświadczeń w bezpośredniej pracy z uczniem po okresie zdalnego nauczania.

 

Wzbogacenie wiedzy nauczycieli, dzielenie siÄ™ „dobrÄ… praktykÄ…”.

 

Profilaktyka zdrowia psychicznego, poszerzenie wiedzy nauczycieli na temat przejawów kryzysu emocjonalnego u dzieci po okresie lockdownu.

 

 

 

ImiÄ™ i nazwisko

Propozycja zajęć

Cele - spodziewane efekty

 

Małgorzata Czerwiec

pedagog

 

Rodzice dzieci 6-letnich:

,,Jak przygotować dziecko do rozpoczÄ™cia nauki w szkole?” .

Prelekcja, forma stacjonarna lub on-line; preferowany termin jesień 2021.

Czas ok. 60 minut.

 

Rodzice dzieci 6-letnich:

,,Gotowość szkolna dziecka”.

Prelekcja, forma stacjonarna lub on-line; preferowany termin marzec 2022 (przed wydaniem przez przedszkole informacji o gotowości szkolnej dziecka).

Czas ok. 60 minut.

 

Nauczyciele:

,,Efektywna pomoc psychologiczno-pedagogiczna
w czasie pandemii COVID-19”.

Prelekcja, forma stacjonarna lub on-line; cały rok szkolny.

Czas ok. 60 minut.

 

 

Cel: Świadome wspieranie rozwoju dziecka w kontekście nabycia gotowości szkolnej.

 

Cel: Wyposażenie rodziców w informacje, jakie kompetencje powinno opanować dziecko, aby byÅ‚o gotowe do podjÄ™cia nauki szkolnej.

 

Cel: Przypomnienie zadaÅ„ z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej wychowawcy klasy, nauczyciela, specjalistów szkolnych i dyrektora w czasie pandemii.

 

 

ImiÄ™ i nazwisko

Propozycja zajęć

Cele - spodziewane efekty

 

Elżbieta Krawczyk

logopeda, neurologopedia, terapeuta SI

 

Uczniowie:

„ZajÄ™cia logopedyczne z elementami metody SI” – zajÄ™cia w grupie przedszkolnej 4-5 latki

 

Rodzice:

„Czy zaburzenia Integracji sensorycznej majÄ… wpÅ‚yw na mowÄ™”.

 

Nauczyciele:

„Dziecko z zaburzeniami SI w przedszkolu”

 

 

 

 

 


 

 

 

 

Zapraszamy do wspóÅ‚pracy

 

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Åšrodzie ÅšlÄ…skiej
55-300 Środa Śląska ul. Wrocławska 2
nr tel. 71 317 38 68   
strona internetowa: www.ppp.powiat-sredzki.pl
adres poczty elektronicznej: ppp@powiat-sredzki.pl

 

 

 

 

 

 

  • e-wsparcie
  • e-konsultacje
  • Facebook
  • PRZYDATNE LINKI
  • MEN
  • KO
  • ORE
  • IBE

Newsletter