Powiatowy Zespół Placówek Oświatowych
w Środzie Śląskiej
oferta zajęć na rok szkolny 2023/2024
dr Małgorzata Czerwiec - pedagog, dyrektor PZPO
1. DZIECI/ UCZNIOWIE KL. Gr. przedszkolne
Tytuł |
Cele ogólne |
,,Bajkoterapia dla najmłodszych” |
Kształtowanie odporności psychicznej dzieci. |
2. NAUCZYCIELE
Tytuł |
Cele ogólne |
,,Kształcenie specjalne dla dzieci/uczniów” |
Wyposażenie nauczycieli w niezbędną wiedzę dotyczą możliwości wydania orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego oraz możliwych form pomocy dla ucznia wynikających z orzeczenia. |
,,Współpraca z rodzicami – wspomaganie wychowawczej roli rodziny” |
Określenie zasad dobrej wzajemnej współpracy szkoły i rodziców. Wspólna praca na rzecz ucznia |
3. RODZICE
Tytuł |
Cele ogólne |
,,Gotowość szkolna dziecka” |
Prezentacja wymagań z podstawy programowej wychowania przedszkolnego dla dziecka gotowego do podjęcia nauki w szkole. |
,,Wspomaganie wychowawczej roli rodziny przez szkołę/placówkę” |
Świadoma współpraca rodziców i nauczycieli na rzecz dziecka/ucznia. |
mgr Ewelina Bystrzanowska - psycholog, surdopedagog, terapeuta pedagogiczny, trener umiejętności społecznych, terapeuta ręki
1. DZIECI/ UCZNIOWIE
Tytuł |
Cele ogólne |
Trening Umiejętności Społecznych (TUS)- zajęcia grupowe dla dzieci 5/6 letnich
Terapia ręki
,,Złość- czym jest, jak powstaje, jak sobie z nią radzić.” (dla dzieci 4,5,6 letnich)
,,Akceptacja- jak rozumieć innych i dbać o relacje” (dla dzieci 5-6 letnich)
,,W świecie emocji: czuję, rozpoznaję, nazywam, rozumiem- emocje własne oraz innych osób” (dla dzieci 4,5,6 letnich)
,,Uczymy się stawiać granice –jak szanować granice swoje i cudze?” (dla dzieci 5,6 letnich) |
nabycie umiejętności społecznych w grupie rówieśniczej
usprawnienie zdolności w zakresie motoryki dużej i małej oraz grafomotoryki
wsparcie rozwoju emocjonalno-społecznego dzieci oraz kształtowanie postaw: empatii, otwartości i akceptacji
|
2. NAUCZYCIELE
Tytuł |
Cele ogólne |
Udział w radach pedagogicznych szkoleniowych na temat m.in.: - Dziecko z mutyzmem wybiórczym w przedszkolu, szkole. - we współpracy z logopedą -Mutyzm wybiórczy – jak zorganizować terapie i pomoc dzieciom na terenie placówek. - Dziecko/uczeń z mutyzmem wybiórczym w przedszkolu/szkole – czynniki podtrzymujące to zaburzenie w domu i placówce.
- Mutyzm wybiórczy, a spektrum autyzmu, podobieństwa i różnice. - we współpracy z logopedą
Grupa Wsparcia dla nauczycieli uczących dzieci z mutyzmem wybiórczym. - Konsultacje zbiorowe i indywidualne w poradni - we współpracy z logopedą |
- szerzenie świadomości na temat pracy z dzieckiem z mutyzmem wybiórczym
- zwrócenie szczególnej uwagi na dzieci z cechami zaburzeń ze spektrum autyzmu i dzieci z mutyzmem wybiórczym
- wsparcie nauczycieli w codziennych oddziaływaniach wobec dzieci z mutyzmem wybiórczym w szkole |
3. RODZICE
Tytuł |
Cele ogólne |
Pierwsze niepokojące objawy zaburzeń rozwoju psychomotorycznego u dzieci w wieku poniemowlęcym (1-3 r.ż.). - we współpracy z logopedą
Rozwój emocjonalny dziecka 3-4 letniego.”
Co robić, żeby nie zwiększać poczucia zagrożenia i lęku u dzieci w wieku żłobkowym i przedszkolnym? Bezpieczne korzystanie z najnowszych technologii u dzieci w wieku żłobkowym i przedszkolnym
Grupa Wsparcia dla rodziców dzieci z mutyzmem wybiórczym. - konsultacje zbiorowe i indywidualne w poradni - we współpracy z logopedą
|
szerzenie świadomości wśród rodziców na temat normatywnego i nienormatywnego rozwoju dzieci
wsparcie wychowawczej roli rodziny i kształtowanie właściwych postaw rodzicielskich
Szerzenie świadomości na temat: profilaktyki zaburzeń lękowych
Jak bezpiecznie korzystać z mediów, żeby czerpać wiedzę i nie doprowadzić do uzależnienia dzieci od nich
- wsparcie rodziców w wychowywaniu dziecka z mutyzmem
|
mgr Maria Bystrzanowska - logopeda, specjalista wczesnego wspomagania rozwoju dziecka
1. DZIECI/ UCZNIOWIE
Tytuł |
Cele ogólne |
Badania przesiewowe: - logopedyczne dzieci od 3r. ż. – programem komputerowym ,, Mówię”, w placówkach, w których nie jest zatrudniony logopeda - przesiewowe badanie słuchu: ,,Słyszę” · Terapia logopedyczna z wykorzystaniem elektrostymulacji.
· Współprowadzenie terapii grupowej: treningu umiejętności społecznej – TUS we współpracy z psychologiem |
- Uświadomienie znaczenia wczesnej diagnozy i terapii wad wymowy i słuchu dla dalszego rozwoju dziecka
- zwiększenia efektywności terapii logopedycznej
- nabycie umiejętności społecznych w grupie rówieśniczej |
2. NAUCZYCIELE
Tytuł |
Cele ogólne |
· Udział w radach pedagogicznych szkoleniowych na temat m.in.: - Dziecko z mutyzmem wybiórczym w przedszkolu, szkole. - we współpracy z psychologiem -Mutyzm wybiórczy – jak zorganizować terapie i pomoc dzieciom na terenie placówek. - Dziecko/uczeń z mutyzmem wybiórczym w przedszkolu/szkole – czynniki podtrzymujące to zaburzenie w domu i placówce.
- Mutyzm wybiórczy, a spektrum autyzmu, podobieństwa i różnice. - we współpracy z psychologiem · Grupa Wsparcia dla nauczycieli uczących dzieci z mutyzmem wybiórczym. - Konsultacje zbiorowe i indywidualne w poradni - we współpracy z psychologiem |
- szerzenie świadomości na temat pracy z dzieckiem z mutyzmem wybiórczym
- zwrócenie szczególnej uwagi na dzieci z cechami zaburzeń ze spektrum autyzmu i dzieci z mutyzmem wybiórczym
- wsparcie nauczycieli w codziennych oddziaływaniach wobec dzieci z mutyzmem wybiórczym w szkole |
3. RODZICE
Tytuł |
Cele ogólne |
· Udział w zebraniach dla rodziców – pogadanka na temat m.in.: - Rozwój mowy dzieci do 6 roku życia i najczęstsze przyczyny wad wymowy- jak im zapobiec.
- Znaczenie wczesnej terapii dzieci z opóźnieniami w rozwoju mowy i komunikacji oraz wadami zgryzu.
- Pierwsze niepokojące objawy zaburzeń rozwoju psychomotorycznego u dzieci w wieku poniemowlęcym (1-3 r.ż.). - we współpracy z psychologiem
- Co robić, żeby nie zwiększać poczucia zagrożenia i lęku u dzieci w wieku żłobkowym i przedszkolnym?- we współpracy z psychologiem - Bezpieczne korzystanie z najnowszych technologii u dzieci w wieku żłobkowym i przedszkolnym ?- we współpracy z psychologiem - Grupa Wsparcia dla rodziców dzieci z mutyzmem wybiórczym. - Konsultacje zbiorowe i indywidualne w poradni - we współpracy z psychologiem
|
· szerzenie świadomości wśród rodziców na temat normatywnego i nienormatywnego rozwoju dzieci
· uświadomienie znaczenia wczesnej diagnozy i terapii zaburzeń rozwojowych
· Szerzenie świadomości na temat: profilaktyki zaburzeń lękowych
· Jak bezpiecznie korzystać z mediów, żeby czerpać wiedzę i nie doprowadzić do uzależnienia dzieci od nich
- wsparcie rodziców w wychowywaniu dziecka z mutyzmem |
mgr Barbara Czuchta - psycholog
1. UCZNIOWIE
CEL |
ODBIORCA |
|
Jak radzić sobie z trudnymi emocjami? |
- rozwój kompetencji emocjonalno – społecznych - doskonalenie umiejętności radzenia sobie z trudnymi emocjami |
Uczniowie klas IV - VI |
Jak mogę dbać o dobre relacje z moimi rówieśnikami? |
- rozwój kompetencji emocjonalno – społecznych - rozwijanie umiejętności współdziałania w grupie, asertywności, integracja |
Uczniowie klas IV - VI |
Można inaczej – trening umiejętności rozwiązywania konfliktów |
- rozwijanie umiejętności rozwiązywania konfliktów w grupie -doskonalenie umiejętności radzenia sobie z trudnymi emocjami |
Uczniowie klas IV - VI |
2. NAUCZYCIELE
TYTUŁ |
CEL |
ODBIORCA |
Lęk i depresja – funkcjonowanie dziecka w szkole |
- wzbogacenie wiedzy nauczycieli w zakresie zaburzeń lękowych i depresyjnych - wymiana doświadczeń w pracy bezpośredniej z uczniem -wspieranie i ochrona zdrowia psychicznego. |
nauczyciele |
Trudne zachowania i emocje u ucznia. Symptomy kryzysu emocjonalnego.
|
-profilaktyka zdrowia psychicznego -poszerzenie wiedzy nauczycieli na temat przejawów kryzysu emocjonalnego u dzieci -wspieranie i ochrona zdrowia psychicznego. |
nauczyciele |
3. RODZICE
TYTUŁ |
CEL |
ODBIORCA |
Rozwijanie kompetencji emocjonalno - społecznychdziecka w domu.
|
- poszerzenie wiedzy rodziców na temat budowaniaumiejętności społecznych i emocjonalnych dzieci - wsparcie i wzmocnienie rodzica w oddziaływaniach wychowawczych |
rodzice |
Zachowania trudne u dziecka – zajęcia warsztatowe
|
- rozwój umiejętności wychowawczych rodziców - wsparcie rodziców w trudnych sytuacjach wychowawczych |
rodzice
|
Jak wspierać dzieci w radzeniu sobie ze stresem? |
-wspieranie zachowań prozdrowotnych u dzieci - rozwijanie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach stresowych
|
rodzice |
mgr Bożena Dziurla - psycholog
1. DZIECI/ UCZNIOWIE KL.
Tytuł |
Cele ogólne |
Badania przesiewowe uzdolnień uczniów w kl. V
Badania przesiewowe dla uczniów kl. IV w zakresie trudności w nauce matematyki. |
-rozpoznanie uzdolnień wielorakich wg Gardnera
-rozpoznanie trudności w nauce matematyki -wskazanie uczniów do pogłębionej diagnozy przyczyn trudności do poradni
|
2. NAUCZYCIELE
Tytuł |
Cele ogólne |
Omówienie wyników badań przesiewowych uczniów kl. IV w zakresie trudności w nauce matematyki |
-wskazanie obszarów do pracy wyrównawczej |
3. RODZICE
Tytuł |
Cele ogólne |
Omówienie wyników badań przesiewowych w zakresie uzdolnień uczniów w kl. V
Warsztaty nt. potrzeb rozwojowych dzieci.
|
-wskazanie form pomocy dla dzieci uzdolnionych
-wskazanie roli zaspokajania potrzeb rozwojowych swoich dzieci w prawidłowym funkcjonowaniu w środowisku domowym i szkolnym
|
mgr Barbara Gajewska - psycholog
mgr Bogusława Stramel - pedagog
RODZAJ ZAJĘĆ |
CELE/SPODZIEWANE EFEKTY |
Uczniowie - zajęciawarsztatowe z dziećmi klas I-III 1.„Prawa dziecka”
2.„Trudne emocje, czyli instrukcja obsługi złości, smutku, lęku” - cykl trzech zajęć
3.„Bezpieczny komputer”
4. „Wszyscy jesteśmy dziećmi” – zajęcia o tolerancji
Rodzice uczniów klas I-III 1.„Jak wychować szczęśliwe dziecko” – zajęcia warsztatowe 2.„Doskonalenie umiejętności wychowawczych” – cykl zajęć warsztatowych
Nauczyciele uczniów klas I-III (zajęcia warsztatowo-szkoleniowe) 1.„Usprawnianie komunikacji na poziomie nauczyciel-uczeń”
2.„Dostosowanie wymagań w orzeczeniach i opiniach , wydawanych przez PPP. Rodzaje orzeczeń”. |
- zapoznanie uczniów z prawami dziecka zapisanymi w Konwencji o Prawach Dziecka - pomoc dzieciom w trudnych dla nich sytuacjach, wskazanie odpowiednich sposobów radzenia sobie z trudnymi emocjami, - ukazanie zagrożeń cyberprzestrzeni -wsparcie zespołu klasowego w kontekście dzieci z zagranicy
- efektywna pomoc rodzicom w trudnych dla nich sytuacjach wychowawczych, nabycie przez rodziców konkretnych umiejętności wychowawczych.
- nauczyciel lepiej rozumie ucznia i jego potrzeby, lepiej współpracuje z rodzicami i lepiej radzi sobie w sytuacjach trudnych, lepiej komunikuje się z uczniami.
- nauczyciel zdobywa lub poszerza swoją wiedzę nt. opinii i orzeczeń wydawanych przez PPP
|
mgr Alina Grejner - psycholog
1. DZIECI/ UCZNIOWIE KL.
Tytuł |
Cele ogólne |
Warsztaty „Ścieżki relacji i komunikacji.” |
-budowanie autentycznych relacji opartych na dialogu. |
2. NAUCZYCIELE
Tytuł |
Cele ogólne |
„ Sytuacja rodzinna i jej wpływ na funkcjonowanie ucznia w szkole” |
-wskazanie obszarów do pracy z uczniem |
3. RODZICE
Tytuł |
Cele ogólne |
Warsztaty nt. „ Nastolatek w domu.”
|
-wskazanie roli spędzania wspólnie czasu |
mgr Elżbieta Kazior - pedagog
mgr Magdalena Nowicka-Chwastyk - psycholog
Tytuł i forma |
cele |
odbiorcy |
„Dobre samopoczucie każdego dnia – stres” profilaktyka zdrowia psychicznego.
Czynniki trafnego wyboru szkoły i zawodu.
Stres a funkcjonowanie ucznia w szkole.
|
Poznanie sposobów jak radzić sobie ze zbyt wysokim poziomem stresu.
Rodzice aktywnie wspierają dziecko w trafnym wyborze szkoły/zawodu.
Poznanie objawów wysokiego poziomu stresu i jego wpływu na procesy poznawcze człowieka. Wspieranie uczniów w efektywnej nauce. |
uczniowie
rodzice
nauczyciele |
mgr Elżbieta Krawczyk - neurologopeda
1. UCZNIOWIE:
TYTUŁ |
CEL |
ODBIORCA |
Zajęcia logopedyczne z elementami SI |
-obserwacja zachowań, symptomów wskazujących związek między zaburzeniami mowy, a zaburzeniami systemów sensorycznych;
|
Dzieci przedszkolne grupa wiekowa 5 -latki |
2. NAUCZYCIELE:
TYTUŁ |
CEL |
ODBIORCA |
Trudności z nauką czytania i pisania, a zaburzenia integracji sensorycznej |
- poszerzanie wiedzy nauczycieli w zakresie związku między zaburzeniami integracji sensorycznej, a trudnościami w opanowaniu techniki czytania i pisania; - wymiana doświadczeń w pracy z dziećmi z trudnościami w czytaniu i pisaniu; -wspieranie nauczycieli w pokonywaniu trudności związanych z nauką czytania i pisania uczniów z zaburzeniami SI; |
nauczyciele |
3. RODZICE
TYTUŁ |
CEL |
ODBIORCA |
Rozwój mowy, a zaburzenia integracji sensorycznej
|
- poszerzenie wiedzy rodziców na temat przyczyn opóźnionego, czy nieprawidłowego przebiegu rozwoju mowy;
|
Rodzice |
mgr Agnieszka Prus - pedagog
1. DZIECI/ UCZNIOWIE KL.
Tytuł |
Cele ogólne |
- Przemoc w rodzinie. Rodzaje przemocy, formy pomocy oraz konsekwencje. - Konflikt w klasie – profilaktyka oraz szukanie możliwych rozwiązań w sytuacji istniejącego już konfliktu.
|
- Przypomnienie uczniom z jakimi uzależnieniami mogą się spotkać - przypomnienie z jakimi konsekwencjami należy się liczyć, w przypadku uzależnień - przedstawienie form przemocy - uwrażliwienie na przemoc innych - znalezienie rozwiązania w przypadku konfliktu - zapoznanie uczniów z formami pomocy w szkole oraz innych instytucjach |
2. NAUCZYCIELE
Tytuł |
Cele ogólne |
- Uzależnienie od telefonu i internetu. Jak pomóc w sytuacji uzależnienia oraz jak zapobiegać. |
-uświadomienie i przedstawienie problemu uzależnień od mediów - przedstawienie konsekwencji uzależnienia |
3. RODZICE
Tytuł |
Cele ogólne |
- Uzależnienie od telefonu i internetu. Jak pomóc w sytuacji uzależnienia oraz jak zapobiegać. - Rola rodzica w procesie wychowania. - Konsekwencja oraz współpraca w wychowaniu jako źródło sukcesu.
|
-uświadomienie i przedstawienie problemu uzależnień od mediów - przedstawienie konsekwencji uzależnienia - przypomnienie o roli jaką sprawuje rodzic oraz za co jest odpowiedzialny - przestawienie głównych założeń wychowania - uświadomienie jakie zagrożenia mogą wynikać z braku konsekwencji w wychowaniu |
mgr Halina Sikora-Grabowska - pedagog
1. DZIECI/ UCZNIOWIE KL.
Tytuł |
- „O zarządzaniu czasem”. - „O uczeniu się i technikach uczenia się” |
2. NAUCZYCIELE
Tytuł |
- „Wyuczona bezradność czyli o stylu wyjaśniania”.
|
3. RODZICE
Tytuł |
- „Jak pomagać dziecku dyslektycznemu w uczeniu się”. - „Jak wspierać dziecko w nauce; jak zachęcać, by nie zniechęcać”. |
Zapraszamy do współpracy
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Środzie Śląskiej
55-300 Środa Śląska ul. Wrocławska 2
nr tel. 71 317 38 68
strona internetowa: www.ppp.powiat-sredzki.pl
adres poczty elektronicznej: ppp@powiat-sredzki.pl
Powiatowy Zespół Placówek Oświatowych
w Środzie Śląskiej
oferta zajęć na rok szkolny 2022/2023
mgr Maria Bystrzanowska – logopeda
specjalista wczesnego wspomagania rozwoju dziecka
Oferta dla dzieci/uczniów:
• Przesiewowe badania logopedyczne dla dzieci od 3 r.ż. „Mówię”, „ Słyszę” - dla placówek, w których nie jest zatrudniony logopeda
• TUS – trening umiejętności społecznych – współprowadzenie zajęć grupowych
Oferta dla nauczycieli:
• „Dziecko lękowe w tym z mutyzmem wybiórczym w przedszkolu”
• „Czynniki podtrzymujące mutyzm wybiórczy w przedszkolu/szkole. – jak je eliminować”
GRUPA WSPARCIA dla nauczycieli dzieci z mutyzmem wybiórczym, zajęcia warsztatowe –
grupowe - we współpracy z psychologiem
Oferta dla rodziców:
• „Jak wspierać dziecko z mutyzmem wybiórczym w domu” – prowadzenie grupy wsparcia dla rodziców
• „Bezpieczne korzystanie z najnowszych technologii u dzieci w wieku żłobkowym i przedszkolnym”
• „Rozwój mowy dzieci do 6 roku życia i najczęstsze przyczyny wad wymowy - jak im zapobiegać”
• Konsultacje logopedyczne dla rodziców dzieci w żłobku
mgr Elżbieta Krawczyk – logopeda, neurologopeda,
terapeuta SI
Oferta dla dzieci 4-5 letnich
• „Zajęcia logopedyczne z elementami metody SI”
Oferta dla nauczycieli:
• „Kiedy i jak pomóc dziecku z zaburzeniami integracji sensorycznej”
Oferta dla rodziców:
• „Czy moje dziecko potrzebuje terapii sensorycznej?”
mgr Ewelina Bystrzanowska - psycholog, surdopedagog,
terapeuta pedagogiczny
Oferta dla dzieci/uczniów:
• Trening umiejętności społecznych (TUS) - zajęcia grupowe dla dzieci 5/6 – letnich
• ,, W świecie emocji: czuję, rozpoznaję, nazywam, rozumiem - emocje własne oraz innych osób”- zajęcia grupowe
• Terapia ręki - zajęcia indywidualne
Oferta dla nauczycieli:
• „Dziecko lękowe w tym z mutyzmem wybiórczym w przedszkolu”
• „Czynniki podtrzymujące mutyzm wybiórczy w przedszkolu/szkole. – jak je eliminować”
Oferta dla rodziców:
• ,,Rozwój społeczno-emocjonalny dzieci w wieku przedszkolnym - trudne emocje u dzieci”
• ,,Co robić, żeby nie zwiększać poczucia zagrożenia i lęku u dzieci w wieku żłobkowym i przedszkolnym?” - prelekcja dla rodziców
mgr Barbara Gajewska - psycholog
mgr Bogusława Stramel - pedagog
Oferta dla uczniów klas I- III – zajęcia warsztatowe
• ,,Jestem zły, ale nie gryzę – sposoby radzenia sobie ze złością”
• ,,Bezpieczny komputer’’ – zajęcia psychoprofilaktyczne
• ,,Prawa dziecka”
• ,,Trudne emocje” – cykl 3 spotkań (smutek, strach, złość)
Oferta dla nauczycieli:
• „Usprawnianie komunikacji na poziomie nauczyciel-uczeń”
• „Jak zmotywować ucznia do nauki”
• „Orzeczenia, opinie, dostosowanie wymagań”
• „Uczeń z depresją. Profilaktyka wśród dzieci w szkole”
Oferta dla rodziców:
• „Jak wychować szczęśliwe dziecko” – zajęcia warsztatowe
• „Doskonalenie umiejętności wychowawczych” – grupa wsparcia dla rodziców, doświadczających trudności wychowawczych z dziećmi
• „Profilaktyka problemów emocjonalnych dzieci - jak wspierać dziecko” – zajęcia warsztatowe
mgr Barbara Czuchta – psycholog
mgr Elżbieta Zmysłowska-Pastwa - psycholog
Oferta dla uczniów kl. IV-VI
• ,,Ja i inni – czego oczekuję, w czym mogę pomóc?’’
• ,,W świecie wartości”
• Ekran komputera to nie wszystko. Co dalej po wylogowaniu się?
• Rozwiązywanie konfliktów w grupie. Integracja i radzenie sobie z trudnymi emocjami
Oferta dla nauczycieli
• ,,Techniki socjoterapeutyczne w pracy wychowawczej z dziećmi” (integracja, radzenie sobie z emocjami, zachowania asertywne)
• ,,Wzmacnianie odporności psychicznej i motywacji do nauki u dzieci”
• ,,Trudne zachowania i emocje u ucznia. Symptomy kryzysu emocjonalnego”
Oferta dla rodziców
• ,,Wzmacnianie odporności psychicznej dziecka”
• ,,Wychowanie w kierunku wartości – co jest ważne i dobre w życiu dziecka i jak go do tego przekonać”
• ,,Moje dziecko w relacjach”
Sieć współpracy i samokształcenia - Grupa wsparcia pedagogów i psychologów szkolnych
Zapraszamy na spotkanie Psychologów i Pedagogów Powiatu Średzkiego
w dniu 27.10.2022 r. o godzinie 09:00
w sali konferencyjnej w budynku Starostwa Powiatowego
przy ul. Wrocławskiej 2 w Środzie Śląskiej
Koordynatorzy sieci: Elżbieta Zmysłowska-Pastwa i Barbara Czuchta
mgr Halina Sikora-Grabowska - pedagog
Oferta dla uczniów kl. IV-VI
• „O zarządzaniu czasem”
• „O uczeniu się i technikach uczenia się”
Oferta dla nauczycieli
• „Wyuczona bezradność czyli o stylu wyjaśniania”
Oferta dla rodziców
• ,,Jak pomagać dziecku dyslektycznemu w uczeniu się”
• ,,Jak wspierać dziecko w nauce; jak zachęcać, by nie zniechęcać”
mgr Bożena Dziurla – pedagog (surdopedagog, tyflopedagog)
Oferta dla uczniów kl. V
• Badania przesiewowe uzdolnień uczniów
Oferta dla nauczycieli
• „Po co diagnozować dziecko pod kątem trudności matematycznych”- zajęcia warsztatowe (szkoleniowe) dla nauczycieli kl. IV-VIII
• „ Diagnoza trudności w nauce matematyki u uczniów kl. IV”
• „Przeciwdziałanie zaburzeniom lękowym i depresyjnym”
• Konsultacje dla nauczycieli nt. zdrowia psychicznego dzieci
Oferta dla rodziców
• Omawianie wyników badań przesiewowych uzdolnień na spotkaniach z rodzicami
• Zajęcia edukacyjno-wychowawcze dla rodziców uczniów kl. IV-VI
• Konsultacje dla rodziców nt. zdrowia psychicznego dzieci
mgr Agnieszka Prus – pedagog
Oferta dla uczniów – zajęcia warsztatowe
• „Integracja”
• „Konflikt w grupie”
• „Odkrywanie swojej wartości”
• „Szukanie rozwiązań w trudnych sytuacjach”
Oferta dla rodziców – zajęcia warsztatowe
• „Spójność w wychowaniu”
• „ Rola rodzica w procesie wychowania”
mgr Magdalena Nowicka-Chwastyk – psycholog, psychoterapeuta
Oferta dla uczniów kl. VII
• ,,Profilaktyka zdrowia psychicznego - radzenie sobie ze stresem” – warsztaty zakończone konkursem plastycznym
Termin realizacji warsztatów grudzień 2022 - luty 2023
Konkurs - kwiecień 2023
Oferta dla nauczycieli
• ,,Wpływ stresu na funkcjonowanie ucznia w szkole"
Oferta dla rodziców
,,Niepokojące objawy emocjonalne u dziecka – kiedy zwrócić się o pomoc?”
dr Małgorzata Czerwiec - pedagog
Oferta dla dzieci:
• ,,Bajkoterapia dla najmłodszych”
Oferta dla nauczycieli:
• ,,Kształcenie specjale”
• ,,Wychowanie do odpowiedzialności - wspieranie w rozwoju społecznym i moralnym ucznia”
Oferta dla rodziców:
• Gotowość szkolna dziecka
• ,,Wychowanie do odpowiedzialności – współpraca szkoły i rodziców”
• Jak pomóc dziecku osiągnąć sukces edukacyjny
Zapraszamy do współpracy
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Środzie Śląskiej
55-300 Środa Śląska ul. Wrocławska 2
nr tel. 71 317 38 68
strona internetowa: www.ppp.powiat-sredzki.pl
adres poczty elektronicznej: ppp@powiat-sredzki.pl